Recenzja Vampyr

Vampyr, to wydana w roku 2018 przez Dontnod Entertainment, mroczny action-rpg. Francuskie studio, znane z takich gier jak futurystyczne Remember Me czy też epizodyczna przygodówka Life is Strange, wzoruje się na stylistyce gotyckiego horroru. Gra na tle innych tego typu produkcji wyróżnia się przede wszystkim systemem moralnym mającym wpływ na cały świat gry.

Historia przenosi nas do początków 20 wieku gdy w Europie panowała hiszpanka - epidemia zabójczej grypy, a na ulicach Londynu panował strach i przemoc.

Głównym bohaterem gry Vampyr jest ceniony chirurg wojskowy, wracający z frontu I wojny światowej, aby nieść pomoc chorym ludziom oraz znalezienia sposobu zatrzymania epidemii Jonathan E. Reid. Zaraz po przybyciu do miasta nasza postać zostaje zaatakowana, budzi się w masowym grobie aby odkryć, że została przemieniona w wampira. Od tego czasu będzie nie tylko musiał zmagać się z grypą ale również żądzą krwii, co prowadzi nas do podejmowania moralnych wyborów.

Zabijanie oraz oszczędzanie różnych postaci, będzie miało wpływ na otaczający nas świat oraz doprowadzi do jednego z kilku zakończeń.

Recenzja Vampyr

Przemierzając mroczne ulice Londynu będziemy poza wykonywaniem zadań głównych oraz pobocznych rozmawiać z napotkanymi postaciami czy też stawać oko w oko nie tylko z łowcami wampirów, a również samymi wampirami w jakiś tajemniczy sposób powiązanych z epidemią.

Warto zapamiętać, że raz usunięta postać znika ze świata gry raz na zawsze. Wszystkie postacie w grze posiadają swoje własne unikalne cechy, przez co zabijanie przypadkowych ludzi zapewni nam tylko część możliwych punktów doświadczenia. Warto więc zdobyć jak najwięcej informacji na temat naszego celu.

Miasto składa się z czterech dzielnic, których stan pogarsza się wraz z rozwojem epidemii, naszym zadaniem jest pomaganie mieszkańcom dzięki wiedzy lekarza. W grze wprowadzono również crafting, dzięki któremu Reid może przygotowywać specyfiki na różne przypadłości londyńczyków poprawiając przy tym stan dzielnic.

Gra cechująca się wysokim poziomem trudności posiada również tryb opowieści, który ułatwia znacząco walkę pozwalając skupić się na samej fabule.